Soms sta je voor een keuze: links het bos in, of rechts de weg op. Met onze nieuwe Diverge hoef je eigenlijk niet meer te kiezen. Verbreek al je records op de weg, en sla vervolgens een zandpad in om een nieuwe route te verkennen; allemaal in één middag. Het was niet eenvoudig, maar we hebben een fiets weten te creëren die een nieuwe invulling geeft aan de term 'veelzijdig'.
SERIEUS SNEL. BIJZONDER GAAF.
Het wordt pas echt leuk als het asfalt ophoudt, maar je hebt wel een fiets nodig die je daar kan brengen - een fiets die zich even goed thuis voelt op asfalt als op gravel en zand. Tot voor kort betekende dat eigenlijk altijd een compromis: Een crossfiets die meer richting een racefiets leunt, of een racefiets met ruimte voor bredere banden. Met onze nieuwe Diverge laten we zien dat je wel degelijk het beste van twee werelden in één fiets kunt verenigen.
Met ruimte voor 700x42mm of 650bx47mm banden, een framegewicht van minder dan 900 gram (bij het S-Works model) en een Future Shock die speciaal is afgestemd op ruw terrein, is de nieuwe Diverge veelzijdiger dan ooit. Daarnaast hebben we traditionele cyclocross geometrie ingeruild voor onze nieuwe Open Road geometrie.

Future Shock met progressieve vering
De Future Shock is specifiek getuned voor ruwere wegen, met een stijvere veer die grote klappen makkelijker kan opvangen.
De Future Shock is specifiek getuned voor ruwere wegen, met een stijvere veer die grote klappen makkelijker kan opvangen.

Nieuwe geometrie
De Open Road geometrie voelt zich dankzij het lagere bottom bracket, minder steile balhoofdhoek en kortere achterbrug zowel op de weg als in het bos uitstekend thuis.
De Open Road geometrie voelt zich dankzij het lagere bottom bracket, minder steile balhoofdhoek en kortere achterbrug zowel op de weg als in het bos uitstekend thuis.

Overal klaar voor
Met ruimte voor 700x42mm of 650bx47mm banden en bevestigingspunten voor Plug + Play spatborden, een bagagedrager en een SWAT™ box, wordt je voor je volgende rit eigenlijk alleen maar beperkt door je eigen voorstellingsvermogen.
Met ruimte voor 700x42mm of 650bx47mm banden en bevestigingspunten voor Plug + Play spatborden, een bagagedrager en een SWAT™ box, wordt je voor je volgende rit eigenlijk alleen maar beperkt door je eigen voorstellingsvermogen.
GeometrieWe hebben de traditionele cyclocross geometrie ingeruild voor iets compleet nieuws - Open Road Geometry. Je kunt het zien als de wegversie van een moderne trailgeometrie. Hiermee combineren we speelse rijeigenschappen met voorspelbare stuureigenschappen. Bovendien is het bottom bracket meer dan een halve centimeter lager dan bij de vorige Diverge, is de balhoofdhoek minder steil en hebben we de wielbasis korter gemaakt. Het resultaat? Een fiets waarmee je ontzettend veel plezier kunt beleven op onverharde paden, maar die ook uitstekend presteert op de weg.
|
Future ShockMet gepaste trots introduceren we de vernieuwde versie van onze Future Shock. Dankzij deze technologie worden niet alleen hobbels efficiënt opgevangen, maar blijven de voorspelbare stuureigenschappen intact: omdat de wielbasis tijdens het inveren niet verandert, blijft de effectieve balhoofdhoek onveranderd. Wanneer je dus een bocht induikt, wordt je nooit verrast door onderstuur of slechte handling. In tegenstelling tot de originele Future Shock is de Diverge voorzien van een progressieve veer - ideaal voor offroad gebruik, omdat er voor grotere hobbels en obstakels een stijvere vering nodig is.
|
SERIEUS SNEL. BIJZONDER GAAF.
De Diverge laat zich niet makkelijk in een hokje plaatsen. Op de eerste plaats is het een fiets om enorm veel plezier mee te beleven. Of je nu een snelle groepsrit door de polder wil maken, of er in het weekend met tassen op uit trekt voor een bikepacking trip; de Diverge staat voor je klaar.