2022 Specialized S-Works Tarmac SL7 Di2
€ 14.500,-
Specificaties:
Frame
S-Works Tarmac SL7 FACT 12r Carbon, Rider First Engineered™, Win Tunnel Engineered, Clean Routing, Threaded BB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
Fork
S-Works FACT Carbon, 12x100mm thru-axle, flat-mount disc
Handlebars
Roval Rapide Handlebar, carbon
Stem
Tarmac integrated stem, 6-degree
Tape
Supacaz Super Sticky Kush
Saddle
Body Geometry S-Works Power, carbon fiber rails, carbon fiber base
SeatPost
2021 S-Works Tarmac Carbon seat post, FACT Carbon, 20mm offset
Seat Binder
Tarmac integrated wedge
Front Brake
Shimano Dura-Ace R9270, hydraulic disc
Rear Brake
Shimano Dura-Ace R9270, hydraulic disc
Shift Levers
Shimano Dura-Ace R9270, hydraulic disc
Front Derailleur
Shimano Dura-Ace R9250, braze-on
Rear Derailleur
Shimano Dura-Ace R9250, 12-speed
Cassette
Shimano Dura-Ace, 12-speed, 11-30t
Crankset
Shimano Dura-Ace R9200, HollowTech II, 12-speed with 4iiii Precision Pro dual-sided powermeter
Chainrings
52/36T
Bottom Bracket
Shimano Dura-Ace, BB-R9100
Chain
Shimano Dura-Ace, 12-speed
Front Wheel
Roval Rapide CLX, 21mm internal width carbon rim, 51mm depth, Win Tunnel Engineered, Roval AFD hub, 18h, DT Swiss Aerolite spokes
Rear Wheel
Roval Rapide CLX, 21mm internal width carbon rim, 60mm depth, Win Tunnel Engineered, Roval AFD hub, 24h, DT Swiss Aerolite spokes
Front Tire
Turbo Cotton, 320 TPI, 700x26mm
Rear Tire
Turbo Cotton, 320 TPI, 700x26mm
Inner Tubes
Turbo Ultralight, 60mm Presta valve
S-Works Tarmac SL7 FACT 12r Carbon, Rider First Engineered™, Win Tunnel Engineered, Clean Routing, Threaded BB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
Fork
S-Works FACT Carbon, 12x100mm thru-axle, flat-mount disc
Handlebars
Roval Rapide Handlebar, carbon
Stem
Tarmac integrated stem, 6-degree
Tape
Supacaz Super Sticky Kush
Saddle
Body Geometry S-Works Power, carbon fiber rails, carbon fiber base
SeatPost
2021 S-Works Tarmac Carbon seat post, FACT Carbon, 20mm offset
Seat Binder
Tarmac integrated wedge
Front Brake
Shimano Dura-Ace R9270, hydraulic disc
Rear Brake
Shimano Dura-Ace R9270, hydraulic disc
Shift Levers
Shimano Dura-Ace R9270, hydraulic disc
Front Derailleur
Shimano Dura-Ace R9250, braze-on
Rear Derailleur
Shimano Dura-Ace R9250, 12-speed
Cassette
Shimano Dura-Ace, 12-speed, 11-30t
Crankset
Shimano Dura-Ace R9200, HollowTech II, 12-speed with 4iiii Precision Pro dual-sided powermeter
Chainrings
52/36T
Bottom Bracket
Shimano Dura-Ace, BB-R9100
Chain
Shimano Dura-Ace, 12-speed
Front Wheel
Roval Rapide CLX, 21mm internal width carbon rim, 51mm depth, Win Tunnel Engineered, Roval AFD hub, 18h, DT Swiss Aerolite spokes
Rear Wheel
Roval Rapide CLX, 21mm internal width carbon rim, 60mm depth, Win Tunnel Engineered, Roval AFD hub, 24h, DT Swiss Aerolite spokes
Front Tire
Turbo Cotton, 320 TPI, 700x26mm
Rear Tire
Turbo Cotton, 320 TPI, 700x26mm
Inner Tubes
Turbo Ultralight, 60mm Presta valve
Over deze fiets:
De keuze tussen aerodynamica en gewicht of tussen rijkwaliteit en snelheid is verleden tijd. Maak kennis met de Tarmac SL7: de lichtste fiets die de UCI toestaat (6.8 kilo), maar die tegelijkertijd de snelste afdaler is. Om dit mogelijk te maken hebben we onze meest geavanceerde technologieën gebruikt: van onze FreeFoil Shape Library tot het volledig nieuwe Rider-First Engineered™ frame met het doel geen compromissen te sluiten tussen aerodynamica en gewicht. De nieuwe Tarmac is de snelste racefiets ooit. Je wil nooit meer een andere fiets!
Om ‘s werelds snelste frame helemaal af te maken, hebben we gekozen voor de beste componenten – de Shimano Dura-Ace groep en Roval’s nieuwe CLX Rapide wielen met exceptionele stabiliteit en aerodynamische vaardigheden. De S-Works Tarmac is een racemachine van topniveau.
Om ‘s werelds snelste frame helemaal af te maken, hebben we gekozen voor de beste componenten – de Shimano Dura-Ace groep en Roval’s nieuwe CLX Rapide wielen met exceptionele stabiliteit en aerodynamische vaardigheden. De S-Works Tarmac is een racemachine van topniveau.
- "Aero is everything” - Al jaren zijn we bij Specialized bezig met het ontwikkelen van de beste aerodynamische componenten en kenmerken. In onze zoektocht naar de beste buisvormen hebben we als eerste inspiratie opgedaan van het ontwerp van de Venge en de FreeFoil Shape Library gebruikt. Bewapend met deze informatie zijn we de Win Tunnel in gedoken om alle bedachte buisvormen op een modulaire testfiets te testen en valideren. Het resultaat? Deze nieuwe Tarmac die de snelste is die we ooit hebben getest – 45 seconden sneller op 40 kilometer dan de Tarmac SL6. Geen compromissen, gewoon pure snelheid.
- Gewicht onder de UCI limiet - Hoewel aerodynamica van van cruciaal belang was bij de ontwikkeling van de Tarmac – en die van al onze andere racefietsen, zijn we het gewichtsaspect niet vergeten. Voorheen was het bij aerodynamische fietsen zo: hoe meer weerstand er verminderd werd, hoe meer gewicht erbij kwam. Met de nieuwe Tarmac was de filosofie achter het ontwerp om het gewicht op of zelfs net onder de UCI gewichtslimiet te houden – zonder compromissen op het gebied van aerodynamica. Dankzij hulpmiddelen zoals de FreeFoil Shape Library, isotopische FEA-analyse en technische tovenarij van onze beste ingenieurs in de industrie, hebben we een frame kunnen maken dat slechts 800 gram weegt, zonder ook maar één gram aan aerodynamica, stijfheid of rijkwaliteit in te leveren.
- Rider-First Engineered™ filosofie - In onze verdere zoektocht naar de ontwikkeling van de perfecte racefiets, hebben we onze Rider-First Engineered™ filosofie gebruikt om er zeker van te zijn dat de nieuwe Tarmac zo gebalanceerd mogelijk is en de beste wegligging biedt in elke framemaat. Dankzij een leger aan ’s werelds beste testrijders van onze drie World Tour Teams – Boels-Dolmans, Deceunink-Quick-Step & Bora-hansgrohe – hebben we op basis van duizenden kilometers op de weg aanpassingen kunnen doen aan onze topfiets. Zelfs de langste dagen in het zadel voelen comfortabel dankzij de gebalanceerde rijkwaliteit, terwijl je ook blijft genieten van de legendarische wegligging en race-winnende mentaliteit van deze Tarmac.
- Verbeterde routing - Voortbouwend op het onderzoek vanuit de ontwikkeling van de Venge, hebben we in de nieuwe Tarmac een simpele integratie gebruikt om een snelle cockpit te creëren. Zo is de routing voor elke configuratie verbeterd - mechanisch schakelen, traditionele stuurpennen, ronde sturen, etc. — allemaal terwijl we de aerodynamische eigenschappen in het achterhoofd hielden. Diezelfde eigenschappen maken de nieuwe Tarmac ook gemakkelijk om aan te sleutelen en mee te reizen. Het is een win-win situatie.