2022 Specialized S-Works Epic EVO Carbon AXS
€ 14.500,-
Specificaties:
Frame
S-Works FACT 12m Carbon, Progressive XC Geometry, Rider-First Engineered™, threaded BB, 12x148mm rear spacing, internal cable routing, 110mm of travel
Rear Shock
FOX FLOAT DPS Factory, Rx XC Tune, EVOL Air sleeve, Kashima Coat, 3-position adjustment w/ Open Mode Adjustment, 190x40mm
Fork
FOX FLOAT 34 Factory, Fit4 damper, Kashima Coating, 15x110mm, 44mm offset, 120mm of travel
Stem
Race Face Turbine R, 60mm, 35mm clamp
Tape
Specialized Trail Grips
Handlebars
Race Face NEXT Carbon, 20mm rise, 8-degree backsweep, 760mm wide, 35mm
Saddle
Body Geometry S-Works Power, carbon fiber rails, carbon fiber base
Front Brake
SRAM G2 Ultimate, 4-piston caliper, hydraulic disc, 180mm rotor
Rear Brake
SRAM G2 Ultimate, 4-piston caliper, hydraulic disc, 180mm rotor
Shift Levers
SRAM Eagle AXS Rocker Paddle
Rear Derailleur
SRAM XX1 Eagle AXS
Cassette
Sram XG-1299, 12-Speed, 10-52t
Chain
SRAM XX1 Eagle
Crankset
SRAM XX1 Eagle DUB, 32T
Chainrings
Alloy, 32T
Bottom Bracket
SRAM DUB Threaded
Rims
Roval Control SL, Carbon offset design, 29mm internal width, 4mm hook width, Tubeless ready, 24h
Front Hub
Roval Control SL, DT Swiss Internals, Ceramic Bearings, 6-bolt, 15mm thru-axle, 110mm spacing, 24h straight pull t-head
Rear Hub
Roval Control SL, DT Swiss 180 Internals, DT Swiss Ratchet EXP, Ceramic bearings, 12mm thru-axle, 148mm spacing, 24h straight-pull
Spokes
DT Swiss Aerolite
Front Tire
Specialized Ground Control, Control Casing, T5 Compound, 29x2.35
Rear Tire
Specialized Ground Control, Control Casing, T5 Compound, 29x2.35
Inner Tubes
Specialized Turbo Tube
Seat Binder
Specialized Alloy 34.9, Titanium Bolt
Seat Post
RockShox Reverb AXS, 30.9mm, S/M: 125, L:150, XL: 170mm
S-Works FACT 12m Carbon, Progressive XC Geometry, Rider-First Engineered™, threaded BB, 12x148mm rear spacing, internal cable routing, 110mm of travel
Rear Shock
FOX FLOAT DPS Factory, Rx XC Tune, EVOL Air sleeve, Kashima Coat, 3-position adjustment w/ Open Mode Adjustment, 190x40mm
Fork
FOX FLOAT 34 Factory, Fit4 damper, Kashima Coating, 15x110mm, 44mm offset, 120mm of travel
Stem
Race Face Turbine R, 60mm, 35mm clamp
Tape
Specialized Trail Grips
Handlebars
Race Face NEXT Carbon, 20mm rise, 8-degree backsweep, 760mm wide, 35mm
Saddle
Body Geometry S-Works Power, carbon fiber rails, carbon fiber base
Front Brake
SRAM G2 Ultimate, 4-piston caliper, hydraulic disc, 180mm rotor
Rear Brake
SRAM G2 Ultimate, 4-piston caliper, hydraulic disc, 180mm rotor
Shift Levers
SRAM Eagle AXS Rocker Paddle
Rear Derailleur
SRAM XX1 Eagle AXS
Cassette
Sram XG-1299, 12-Speed, 10-52t
Chain
SRAM XX1 Eagle
Crankset
SRAM XX1 Eagle DUB, 32T
Chainrings
Alloy, 32T
Bottom Bracket
SRAM DUB Threaded
Rims
Roval Control SL, Carbon offset design, 29mm internal width, 4mm hook width, Tubeless ready, 24h
Front Hub
Roval Control SL, DT Swiss Internals, Ceramic Bearings, 6-bolt, 15mm thru-axle, 110mm spacing, 24h straight pull t-head
Rear Hub
Roval Control SL, DT Swiss 180 Internals, DT Swiss Ratchet EXP, Ceramic bearings, 12mm thru-axle, 148mm spacing, 24h straight-pull
Spokes
DT Swiss Aerolite
Front Tire
Specialized Ground Control, Control Casing, T5 Compound, 29x2.35
Rear Tire
Specialized Ground Control, Control Casing, T5 Compound, 29x2.35
Inner Tubes
Specialized Turbo Tube
Seat Binder
Specialized Alloy 34.9, Titanium Bolt
Seat Post
RockShox Reverb AXS, 30.9mm, S/M: 125, L:150, XL: 170mm
Over deze fiets:
Je weet wat ze zeggen. Als de grammen verdwijnen, komt de snelheid naar boven. Dankzij het lichtste EVO-frame dat we ooit hebben gemaakt en de meest agressieve iteratie van onze Progressieve XC Geometrie tot nu toe, heeft de S-Works Epic EVO een paar keer rondgebeld en een droomteam samengesteld om een ‘capaciteit tot gewicht’-verhouding te bieden die indrukwekkend is.
Terwijl de Epic EVO een ogenschijnlijk bescheiden toename van 20 millimeter in veerweg heeft ten opzichte van zijn Epic-stalgenoot en achteraan slechts 10 millimeter, hebben we overuren gemaakt om ervoor te zorgen dat deze is geïmplementeerd op een manier die je laat zeggen ' Wauw! ' zodra je het eerste stuk singletrack op rijdt.
De nieuwe bewegingsleer voor de vering van de EVO is zorgvuldig ontworpen om zoveel mogelijk van de standaard-efficiëntie van de Epic te behouden. Daarnaast werkt het samen met de Rx XC Tune aangepaste vering voor & achter om ervoor te zorgen dat je in staat bent om het absolute maximum te halen uit elke centimeter veerweg, terwijl je nog steeds meer anti-squat karakteristieken biedt voor een betere trapefficiëntie.
Met veel oefeningen om voorop te blijven lopen, claimt de Epic EVO nu de meest capabele progressieve XC Geometrie ooit gemeten. Het is veelzijdiger dan ooit dankzij een nieuwe achterkant met flip-chip waarmee rijders de hoek van de balhoofdbuis en de trapashoogte kunnen instellen om de rijeigenschappen van de Epic EVO eenvoudig aan te passen.
Voor de S-Works Epic EVO hebben we ervoor gezorgd dat elk laatste onderdeel gelijkwaardig was met het FACT 12m carbon frame, om zo de ultieme balans tussen gewicht, efficiëntie en capaciteit te creëren. Om te bewijzen, kijk maar eens naar het schijnbaar logische, stijvere, lichtere en sterkere meesterwerk dat de nieuwe Roval Control SL-wielset is, en SRAM's XC-lichte maar toch stoere elektronische XX1 Eagle AXS-groep en draadloze elektronisch Reverb AXS dropper post.
Terwijl de Epic EVO een ogenschijnlijk bescheiden toename van 20 millimeter in veerweg heeft ten opzichte van zijn Epic-stalgenoot en achteraan slechts 10 millimeter, hebben we overuren gemaakt om ervoor te zorgen dat deze is geïmplementeerd op een manier die je laat zeggen ' Wauw! ' zodra je het eerste stuk singletrack op rijdt.
De nieuwe bewegingsleer voor de vering van de EVO is zorgvuldig ontworpen om zoveel mogelijk van de standaard-efficiëntie van de Epic te behouden. Daarnaast werkt het samen met de Rx XC Tune aangepaste vering voor & achter om ervoor te zorgen dat je in staat bent om het absolute maximum te halen uit elke centimeter veerweg, terwijl je nog steeds meer anti-squat karakteristieken biedt voor een betere trapefficiëntie.
Met veel oefeningen om voorop te blijven lopen, claimt de Epic EVO nu de meest capabele progressieve XC Geometrie ooit gemeten. Het is veelzijdiger dan ooit dankzij een nieuwe achterkant met flip-chip waarmee rijders de hoek van de balhoofdbuis en de trapashoogte kunnen instellen om de rijeigenschappen van de Epic EVO eenvoudig aan te passen.
Voor de S-Works Epic EVO hebben we ervoor gezorgd dat elk laatste onderdeel gelijkwaardig was met het FACT 12m carbon frame, om zo de ultieme balans tussen gewicht, efficiëntie en capaciteit te creëren. Om te bewijzen, kijk maar eens naar het schijnbaar logische, stijvere, lichtere en sterkere meesterwerk dat de nieuwe Roval Control SL-wielset is, en SRAM's XC-lichte maar toch stoere elektronische XX1 Eagle AXS-groep en draadloze elektronisch Reverb AXS dropper post.
- Flip It to Rip It: Stem het rijgedrag van het FACT 12m carbon frame van de S-Works Epic EVO af op je favoriete rijeigenschappen met flip-chip eenvoud, waarmee je de balhoofdbuishoek van de EVO met een halve graad kunt verstellen, en tegelijkertijd de trapashoogte 10 millimeter kunt verlagen.
- De combinatie van het lichtgewicht FOX FLOAT Step-Cast 34 Factory-chassis en de indrukwekkende controle en snelle compressieafstelling van de Fit4-demper zorgt voor een vork met indrukwekkende prestaties, zowel bij het klimmen als bij het afdalen, waardoor hij perfect bij de Epic EVO past.
- Het toppunt van aandrijflijnprestaties, SRAM's XX1 Eagle AXS combineert next-gen draadloze technologie, ongelooflijk nauwkeurige schakelprestaties en baanbrekende veelzijdigheid om de rijervaring drastisch te herdefiniëren.
- De Roval Control SL-velg is speciaal gemaakt om te passen bij zowel de gewichtsbesparing als het verhoogde vermogen van de S-Works Epic en S-Works Epic EVO. De Roval Control SL-velg introduceert een volledig nieuw offset velgprofiel dat een interne breedte van 29 millimeter heeft die de sterkte verhoogt en het gewicht vermindert. Daarnaast verbetert het ook de stootlek weerstand met 22 procent.