2022 Specialized S-Works Diverge Carbon eTap AXS
€ 14.000,-
Specificaties:
Frame
S-Works Diverge FACT 11r carbon, SWAT™ Door integration, Future Shock suspension, threaded BB, internal routing, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
Fork
Future Shock 2.0 w/ Damper, Smooth Boot, FACT carbon, 12x100 mm thru-axle, flat-mount
Handlebars
Roval Terra, carbon, 103mm drop x 70mm reach x 12º flare
Stem
S-Works Future Stem w/ Integrated Computer mount
Tape
Supacaz Super Sticky Kush
Saddle
Body Geometry S-Works Power, carbon fiber rails, carbon fiber base
Front Brake
SRAM Red eTap AXS, hydraulic disc, 160mm CenterLine XR rotor
Rear Brake
SRAM Red eTap AXS, hydraulic disc, 160mm CenterLine XR rotor
Shift Levers
SRAM Red eTap AXS
Cassette
SRAM XG-1295 Eagle, 12-speed, 10-50t
Rear Derailleur
SRAM XX1 Eagle AXS
Crankset
SRAM Red 1 AXS
Chainrings
42T
Bottom Bracket
SRAM DUB BSA 68
Chain
SRAM XX1 Eagle, 12-speed
Front Wheel
Roval Terra CLX, 25mm internal width, 32mm depth, 21h, Tubeless ready, DT for Roval hub, Centerlock disc, DT Swiss Aerolite spokes
Rear Wheel
Roval Terra CLX, 25mm internal width, 32mm depth, 21h, Tubeless ready, DT for Roval hub, Centerlock disc, DT Swiss Aerolite spokes
Front Tire
Pathfinder Pro 2BR, Tan sidewall, 700x42
Rear Tire
Pathfinder Pro 2BR, Tan sidewall, 700x42
Inner Tubes
700x28/38mm, 48mm Presta valve
SeatPost
Roval Terra Carbon Seat Post, 20mm Offset
SWAT
Integrated SWAT door, internal storage system
Seat Binder
Specialized Alloy, 30.8mm
S-Works Diverge FACT 11r carbon, SWAT™ Door integration, Future Shock suspension, threaded BB, internal routing, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
Fork
Future Shock 2.0 w/ Damper, Smooth Boot, FACT carbon, 12x100 mm thru-axle, flat-mount
Handlebars
Roval Terra, carbon, 103mm drop x 70mm reach x 12º flare
Stem
S-Works Future Stem w/ Integrated Computer mount
Tape
Supacaz Super Sticky Kush
Saddle
Body Geometry S-Works Power, carbon fiber rails, carbon fiber base
Front Brake
SRAM Red eTap AXS, hydraulic disc, 160mm CenterLine XR rotor
Rear Brake
SRAM Red eTap AXS, hydraulic disc, 160mm CenterLine XR rotor
Shift Levers
SRAM Red eTap AXS
Cassette
SRAM XG-1295 Eagle, 12-speed, 10-50t
Rear Derailleur
SRAM XX1 Eagle AXS
Crankset
SRAM Red 1 AXS
Chainrings
42T
Bottom Bracket
SRAM DUB BSA 68
Chain
SRAM XX1 Eagle, 12-speed
Front Wheel
Roval Terra CLX, 25mm internal width, 32mm depth, 21h, Tubeless ready, DT for Roval hub, Centerlock disc, DT Swiss Aerolite spokes
Rear Wheel
Roval Terra CLX, 25mm internal width, 32mm depth, 21h, Tubeless ready, DT for Roval hub, Centerlock disc, DT Swiss Aerolite spokes
Front Tire
Pathfinder Pro 2BR, Tan sidewall, 700x42
Rear Tire
Pathfinder Pro 2BR, Tan sidewall, 700x42
Inner Tubes
700x28/38mm, 48mm Presta valve
SeatPost
Roval Terra Carbon Seat Post, 20mm Offset
SWAT
Integrated SWAT door, internal storage system
Seat Binder
Specialized Alloy, 30.8mm
Over deze fiets:
Of je doel nu is om te ontsnappen op gravelwegen, ver van auto's en mensenmassa's, of om van start te gaan in je favoriete gravelrace, geen enkele fiets doet het beter dan de nieuwe Diverge. Het is simpelweg de snelste, meest bekwame - en misschien wel de leukste fiets die we ooit hebben gemaakt. Een fiets die een snelle en dynamische rit oplevert op kracht, maar stabiel en zelfverzekerd is als het terrein ruw wordt. Van Future Shock 2.0 en geheel nieuwe gravelgeometrie, tot interne opslag en toonaangevende bandenspeling, de nieuwe Diverge vertegenwoordigt alles wat we hebben geleerd in meer dan 40 jaar rijden op de weg, onverharde paden en op gravelstroken. De Diverge schrijft een geheel nieuw hoofdstuk in de categorie gravelfietsen, zodat je geheel nieuwe ritten kunt bedenken. Het is de ultieme fiets om aan de drukte te ontsnappen.
- Met een FACT 11r carbon frame, weegt het S-Works Diverge frame minder dan 1000 gram (56cm), wat zijn capaciteit ongelooflijk racefiets licht maakt. Probeer de lokale KOM te pakken, of demarreer op jouw onverharde klim naar boven, de snelle en lichte Diverge zal je daarbij helpen. • Snelheid, controle en vertrouwen - Future Shock 2.0 is de ultieme technologie voor de gravelrijder. Met 20 mm veerweg capaciteit en een hydraulische demper, creëert de Future Shock 2.0 comfort voor de rijder. Dankzij dit houd jij vertrouwen en controle over je fiets, waardoor je het vermogen constant kunt houden en niet hoeft te remmen op ruwe onverharde wegen en in dik losliggend grind, terwijl je toch je handen, armen en nek fris houdt. Omdat de demper van Future Shock 2.0 verstelbaar is, ben je klaar voor de ruwe paden en efficiënt op de gladde wegen.
- We hebben de gravelgeometrie 'status-quo' uit het raam gegooid. De nieuwe Diverge heeft de meest vooruitstrevende geometrie die we ooit hebben gemaakt voor een drop bar fiets, waardoor rijders een geschikte en stabiele fiets in het terrein hebben, die nog steeds snel en wendbaar aanvoelt op de weg. We hebben het bereik van het frame vergroot, een slappere balhoofdbuishoek geïntroduceerd en een langere offset voorvork gemonteerd. Dit alles zorgt voor een super stabiel gevoel in het terrein, terwijl de kortere stuurpen de totale lengte van de cockpit gelijk houdt en de besturing speels blijft. We hebben de BB van de fiets laag gehouden om de stabiliteit te verhogen, maar hoog genoeg om gebruik te maken van 650b wielen.
- We hebben de Diverge voldoende bagagedrager bevestigingspunten gegeven, inclusief vork- en bovenbuisbevestigingen, om ervoor te zorgen dat je kunt meenemen wat je nodig hebt, ongeacht hoe ver je van plan bent te gaan, of hoe lang je van plan bent weg te blijven.
- Niets verbetert de mogelijkheden van een fiets zoals de bandenspeling, dus we hebben de nieuwe Diverge een enorme 47mm bandenspeling gegeven met een 700c wiel en 2.1" breedte met een 650b wiel. Dankzij een nieuwe carbon technologie is het mogelijk gemaakt om de chainstay op gelijke sterkte te houden, maar wel ruimte te creëren achter de crankbladen voor extra bandenspeling in het frame zonder dat de chainstay qua lengte is veranderd.
- Hoe handelingsbekwamer je fiets is, des te groter je ritten worden, dus Diverge heeft de SWAT interne opslagruimte van de legendarische Stumpy geleend. Met de SWAT-deur kun je de ruimte in de onderbuis gebruiken om gereedschap, binnenbanden, voeding en zelfs onze SWAT-jas op te bergen. Hierdoor vermindert het gewicht van de berijder, die teruggeplaatst wordt lager in de fiets, wat zorgt voor een beter rijgedrag, en maakt je meer zelfvoorzienend, dus ga er op uit. SWAT biedt jouw ondersteuning.