2022 Specialized Epic EVO Carbon
van € 4.500 voor € 3.500,-
Wij hebben nog één laatste model van deze overjarige fiets:
- 1 x Maat L (kleur Gloss Cool Grey/Dove Grey) VOORRAAD
- 1 x Maat L (kleur Gloss Cool Grey/Dove Grey) VOORRAAD
Specificaties:
Frame
FACT 11m Full Carbon, Progressive XC Geometry, Rider-First Engineered™, threaded BB, 12x148mm rear spacing, internal cable routing, 110mm of travel
Rear Shock
RockShox Deluxe Select+, Rx XC Tune, Two Position, Rebound Adjust, 190x40mm
Fork
RockShox Reba RL, Motion Control damper, Solo Air, 42mm offset, 15x110mm thru-axle, 120mm of travel
Stem
Specialized, 3D-forged alloy, 4-bolt, 7-degree rise
Grips
Specialized Trail Grips
Handlebars
Specialized Alloy, 20mm rise, 31.8mm, 760mm wide
Rear Brake
SRAM Level T hydraulic disc, 2-Piston Caliper
Front Brake
SRAM Level T hydraulic disc, 2-Piston Caliper
Rear Derailleur
SRAM NX Eagle, 12-speed
Shift Levers
SRAM NX Eagle, trigger, 12-speed
Cassette
SRAM NX Eagle PG-1230, 12-speed, 11-50t
Chain
SRAM SX Eagle, 12-speed
Crankset
SRAM X1000 Eagle, DUB, 170/175mm 32T
Chainrings
32T
Bottom Bracket
SRAM DUB, BSA 73mm, threaded
Rims
Specialized Alloy, Tubeless Ready, 29mm internal width, 28h
Front Hub
Alloy, sealed cartridge bearings, 15x110mm thru-axle, 32h
Rear Hub
Alloy, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 32h
Front Tire
Specialized Ground Control, Control Casing, T5 Compound, 29x2.35
Rear Tire
Specialized Ground Control, Control Casing, T5 Compound, 29x2.35
Spokes
Stainless, 14g
Inner Tubes
Standard, Presta valve
Saddle
Body Geometry Power Sport, steel rails
Seat Post
TranzX Dropper, 30.9mm, XS-SM: 100mm, M: 125mm, L-XL: 150mm
Seat Binder
Specialized Alloy, 34.9mm
FACT 11m Full Carbon, Progressive XC Geometry, Rider-First Engineered™, threaded BB, 12x148mm rear spacing, internal cable routing, 110mm of travel
Rear Shock
RockShox Deluxe Select+, Rx XC Tune, Two Position, Rebound Adjust, 190x40mm
Fork
RockShox Reba RL, Motion Control damper, Solo Air, 42mm offset, 15x110mm thru-axle, 120mm of travel
Stem
Specialized, 3D-forged alloy, 4-bolt, 7-degree rise
Grips
Specialized Trail Grips
Handlebars
Specialized Alloy, 20mm rise, 31.8mm, 760mm wide
Rear Brake
SRAM Level T hydraulic disc, 2-Piston Caliper
Front Brake
SRAM Level T hydraulic disc, 2-Piston Caliper
Rear Derailleur
SRAM NX Eagle, 12-speed
Shift Levers
SRAM NX Eagle, trigger, 12-speed
Cassette
SRAM NX Eagle PG-1230, 12-speed, 11-50t
Chain
SRAM SX Eagle, 12-speed
Crankset
SRAM X1000 Eagle, DUB, 170/175mm 32T
Chainrings
32T
Bottom Bracket
SRAM DUB, BSA 73mm, threaded
Rims
Specialized Alloy, Tubeless Ready, 29mm internal width, 28h
Front Hub
Alloy, sealed cartridge bearings, 15x110mm thru-axle, 32h
Rear Hub
Alloy, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 32h
Front Tire
Specialized Ground Control, Control Casing, T5 Compound, 29x2.35
Rear Tire
Specialized Ground Control, Control Casing, T5 Compound, 29x2.35
Spokes
Stainless, 14g
Inner Tubes
Standard, Presta valve
Saddle
Body Geometry Power Sport, steel rails
Seat Post
TranzX Dropper, 30.9mm, XS-SM: 100mm, M: 125mm, L-XL: 150mm
Seat Binder
Specialized Alloy, 34.9mm
Over deze fiets:
Herinner je nog de tijd dat niet iedere crosscountry tocht een wedstrijd was? Wij zijn het niet vergeten.
En, terwijl het nooit een nummerplaat zal weigeren, is Epic EVO goed op de hoogte van het feit dat de volgende bergkam ook een perfecte finishlijn vormt, met een ongelooflijke combinatie van trapefficiëntie en een indrukwekkend trail-taming vermogen om je er sneller te laten rijden.
Terwijl de Epic EVO een ogenschijnlijk bescheiden toename van 20 millimeter in veerweg heeft ten opzichte van zijn Epic-stalgenoot en achteraan slechts 10 millimeter, hebben we overuren gemaakt om ervoor te zorgen dat deze is geïmplementeerd op een manier die je laat zeggen ' Wauw! ' zodra je het eerste stuk singletrack op rijdt.
De nieuwe bewegingsleer van de EVO, die zorgvuldig is ontworpen om zoveel mogelijk van de standaard efficiëntie van de Epic te behouden, werkt samen met onze Rx XC-demperafstelling om ervoor te zorgen dat je het absolute maximum uit elke centimeter van de rit kunt benutten, terwijl het nog steeds meer anti-squat karakteristieken biedt voor een betere trapefficiëntie.
Met veel oefeningen om voorop te blijven lopen, claimt de Epic EVO nu de meest capabele progressieve XC Geometrie ooit gemeten. Het is veelzijdiger dan ooit dankzij een nieuwe achterkant met flip-chip waarmee rijders de hoek van de balhoofdbuis en de trapashoogte kunnen instellen om de rijeigenschappen van de Epic EVO eenvoudig aan te passen.
Epic EVO’s lichtgewicht FACT 11m carbon frame is voorzien van sterke SRAM componenten en RockShox vering voor een pakket dat op maat gemaakt is om de kilometers sneller dan ooit te laten verdwijnen.
En, terwijl het nooit een nummerplaat zal weigeren, is Epic EVO goed op de hoogte van het feit dat de volgende bergkam ook een perfecte finishlijn vormt, met een ongelooflijke combinatie van trapefficiëntie en een indrukwekkend trail-taming vermogen om je er sneller te laten rijden.
Terwijl de Epic EVO een ogenschijnlijk bescheiden toename van 20 millimeter in veerweg heeft ten opzichte van zijn Epic-stalgenoot en achteraan slechts 10 millimeter, hebben we overuren gemaakt om ervoor te zorgen dat deze is geïmplementeerd op een manier die je laat zeggen ' Wauw! ' zodra je het eerste stuk singletrack op rijdt.
De nieuwe bewegingsleer van de EVO, die zorgvuldig is ontworpen om zoveel mogelijk van de standaard efficiëntie van de Epic te behouden, werkt samen met onze Rx XC-demperafstelling om ervoor te zorgen dat je het absolute maximum uit elke centimeter van de rit kunt benutten, terwijl het nog steeds meer anti-squat karakteristieken biedt voor een betere trapefficiëntie.
Met veel oefeningen om voorop te blijven lopen, claimt de Epic EVO nu de meest capabele progressieve XC Geometrie ooit gemeten. Het is veelzijdiger dan ooit dankzij een nieuwe achterkant met flip-chip waarmee rijders de hoek van de balhoofdbuis en de trapashoogte kunnen instellen om de rijeigenschappen van de Epic EVO eenvoudig aan te passen.
Epic EVO’s lichtgewicht FACT 11m carbon frame is voorzien van sterke SRAM componenten en RockShox vering voor een pakket dat op maat gemaakt is om de kilometers sneller dan ooit te laten verdwijnen.
- Flip It to Rip It: Stem het rijgedrag van het FACT 11m carbon frame van de Epic EVO af op je favoriete rijeigenschappen met flip-chips waarmee je de balhoofdbuishoek van de EVO met een halve graad kunt verkleinen en tegelijkertijd de trapashoogte met 10 millimeter kunt verlagen.
- De Reba RL rijdt in vaste hand met de Motion Control demper van RockShox, terwijl de instelbaarheid van SoloAir, het kiezen van de juiste instelling een fluitje van een cent maakt.
- SRAM's NX Eagle aandrijving is de maatstaf voor betaalbare hoge prestaties, met haarscherpe schakelprestaties en een versnellingsbereik van maar liefst 450%.