2022 Specialized Diverge E5
€ 1.400,-
Specificaties:
Frame
Specialized Diverge E5 Premium Aluminum, threaded BB, internal routing, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
Fork
FACT carbon, full carbon steerer, 12x100 mm thru-axle, flat-moun
Handlebars
Specialized Shallow Drop, 6061, 70x125mm, 31.8mm clamp
Stem
Specialized, 3D-forged alloy, 4-bolt, 7-degree rise
Tape
Specialized S-Wrap
Front Brake
Tektro Mira, flat-mount, mechanical disc
Rear Brake
Tektro Mira, flat-mount, mechanical disc
Shift Levers
Shimano Claris 2000, 8-speed
Front Derailleur
Shimano Claris, 8-speed, braze-on
Rear Derailleur
Shimano Claris, 8-speed
Cassette
SunRace, 8-speed, 11-34t
Crankset
Shimano Claris R200
Chainrings
50/34T
Bottom Bracket
Shimano 68mm threaded
Chain
KMC X8 w/ Missing Link™, 8-speed
Front Wheel
AXIS Elite Disc
Rear Wheel
AXIS Elite Disc
Front Tire
Specialized Pathfinder Sport, 700x38c
Rear Tire
Specialized Pathfinder Sport, 700x38c
Inner Tubes
700x28/38mm, 48mm Presta valve
Saddle
Body Geometry Bridge Saddle, steel rails
Seat Post
Alloy, 2-bolt Clamp, 12mm offset, 27.2mm, anti-corrosion hardware
Seat Binder
Alloy, 30.8mm
Specialized Diverge E5 Premium Aluminum, threaded BB, internal routing, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
Fork
FACT carbon, full carbon steerer, 12x100 mm thru-axle, flat-moun
Handlebars
Specialized Shallow Drop, 6061, 70x125mm, 31.8mm clamp
Stem
Specialized, 3D-forged alloy, 4-bolt, 7-degree rise
Tape
Specialized S-Wrap
Front Brake
Tektro Mira, flat-mount, mechanical disc
Rear Brake
Tektro Mira, flat-mount, mechanical disc
Shift Levers
Shimano Claris 2000, 8-speed
Front Derailleur
Shimano Claris, 8-speed, braze-on
Rear Derailleur
Shimano Claris, 8-speed
Cassette
SunRace, 8-speed, 11-34t
Crankset
Shimano Claris R200
Chainrings
50/34T
Bottom Bracket
Shimano 68mm threaded
Chain
KMC X8 w/ Missing Link™, 8-speed
Front Wheel
AXIS Elite Disc
Rear Wheel
AXIS Elite Disc
Front Tire
Specialized Pathfinder Sport, 700x38c
Rear Tire
Specialized Pathfinder Sport, 700x38c
Inner Tubes
700x28/38mm, 48mm Presta valve
Saddle
Body Geometry Bridge Saddle, steel rails
Seat Post
Alloy, 2-bolt Clamp, 12mm offset, 27.2mm, anti-corrosion hardware
Seat Binder
Alloy, 30.8mm
Over deze fiets:
Of je doel nu is om te ontsnappen op gravelpaden, ver weg van auto's en drukte, of aan de startlijn te staan bij je eerste gravelrace. Geen enkele fiets is beter op de weg onverhard dan de nieuwe Diverge. Het is gewoon de snelste, meest bekwame - en misschien wel de leukste - aluminium fiets die we ooit hebben gemaakt. Met een rit die snel en dynamisch is, maar stabiel en inspirerend voor het zelfvertrouwen werkt als het terrein ruw wordt. Met een geheel nieuwe gravelgeometrie en toonaangevende bandenspeling vertegenwoordigt de nieuwe Diverge alles wat we hebben geleerd in meer dan 40 jaar rijden op de weg, onverharde paden en op gravelstroken. De Diverge schrijft een geheel nieuw hoofdstuk in de categorie gravelbikes, zodat je er geheel nieuwe ritten mee kunt bedenken. Het is de ultieme fiets om aan de drukte te ontsnappen.
- Ons Premium E5 aluminium frame biedt een stijf, licht en duurzaam platform. Wanneer de Diverge E5 is gekoppeld aan onze Full Carbon FACT voorvork, wordt het een lichte, dynamische en veelzijdige fiets die klaar is om elke ondergrond aan te vallen.
- We hebben de gravelgeometrie 'status-quo' uit het raam gegooid. De nieuwe Diverge heeft de meest vooruitstrevende geometrie die we ooit hebben gemaakt voor een drop bar fiets, waardoor rijders een geschikte en stabiele fiets in het terrein hebben, die nog steeds snel en wendbaar aanvoelt op de weg. We hebben het bereik van het frame vergroot, een slappere balhoofdbuishoek geïntroduceerd en een langere offset voorvork gemonteerd. Dit alles zorgt voor een super stabiel gevoel in het terrein, terwijl de kortere stuurpen de totale lengte van de cockpit gelijk houdt en de besturing speels blijft. We hebben de BB van de fiets laag gehouden om de stabiliteit te verhogen, maar hoog genoeg om gebruik te maken van 650b wielen.
- We hebben de Diverge voldoende bagagedrager bevestigingspunten gegeven, inclusief vork- en bovenbuisbevestigingen, om ervoor te zorgen dat je kunt meenemen wat je nodig hebt, ongeacht hoe ver je van plan bent te gaan, of hoe lang je van plan bent weg te blijven.
- Niets verbetert de mogelijkheden van een fiets zoals de bandenspeling, dus we gaven de nieuwe Diverge een enorme 47mm bandenspeling mee met een 700c wiel en 2.1" bandbreedte met een 650b wiel. Dankzij een nieuwe technologie is het mogelijk gemaakt om de chainstay op gelijke sterkte te houden, maar wel ruimte te creëren achter de crankbladen voor extra bandenspeling in het frame zonder dat de chainstay qua lengte is veranderd.