2020 Specialized S-Works CruX frameset
€ 2.999,-
Specificaties:
FRAME
S-Works FACT 11r carbon, Rider-First Engineered™, OSBB, 1-3/8" lower bearing, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
VORK
S-Works FACT 11r carbon, 12x100mm thru-axle
TRAPAS
OSBB, CeramicSpeed bearings
ZADELPEN
S-Works FACT carbon 27.2mm, 20mm offset
ZADELPENKLEM
Included w/ frame
S-Works FACT 11r carbon, Rider-First Engineered™, OSBB, 1-3/8" lower bearing, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
VORK
S-Works FACT 11r carbon, 12x100mm thru-axle
TRAPAS
OSBB, CeramicSpeed bearings
ZADELPEN
S-Works FACT carbon 27.2mm, 20mm offset
ZADELPENKLEM
Included w/ frame
Over deze fiets:
Toen we begonnen aan het ontwerp van een nieuwe cyclocrossfiets, wilden we niet een adventure bike met meer ruimte voor brede banden maken - we wilden een volbloed racemachine maken die sneller is, beter rijdt en minder weegt dan elke andere crossfiets op de markt. Met meerdere WK-titels onder de riem, heeft de CruX zich ruimschoots bewezen in crosswereld, maar de nieuwe CruX tilt deze reputatie naar een nog hoger niveau.
- Beginnend met het frame hebben we ons Rider-First Engineered™ technologie geïmplementeerd, die voor het eerste op onze Tarmacs werd geïntroduceerd. Door gebruik te maken van maat-specifieke buizen en lay-ups, zorgt deze technologie ervoor dat de CruX dezelfde rijeigenschappen heeft voor iedere maatboog. Daarnaast konden we het framegewicht aanzienlijk verlagen, zo komt de CruX nu uit op 900 gram voor een 56cm frame (*afhankelijk van de framegrootte en kleur) - dit is 400 gram lichter dan het vorige frameset. Tevens is de zadelpenklem met twee centimeter verlaagd voor een meer zichtbare zadelpen en een kussen voor het opvangen van de grote klappen.
- We weten dat Cyclocross wedstrijden vaak worden gewonnen in de bochten en over obstakels. De bovenbuis is zo ontworpen dat u gemakkelijk kunt wegspringen met uw fiets om obstakels te ontwijken. De CruX heeft een lage bottom bracket en een scherpe voorzijde wat zorgt voor een stabiliteit in de bochten en bij off-camber paden. Deze combinatie helpt ook, ongeacht het terrein, om bochten te initiëren.
- Met een maximaal verlies door modder in ons achterhoofd, hebben we aan alle zijden van de 33 mm band acht millimeter speling opgenomen, wat betekent dat er voldoende ruimte over is bij modderige omstandigheden. Tenslotte is het framegewicht irrelevant als het wordt bedekt met 10 pond aan modder.