2018 Specialized Epic Hardtail Pro Carbon
€ 5.199,-
Lichter, sneller en betere rijeigenschappen - de Epic Hardtail Pro zet de wereld van XC hardtails op zijn kop.
Specificaties:
FRAME
FACT 11m, XC Geometry, internal split-housing cable routing, PF30 BB, 12x148mm rear end, triangulated post-mount 160mm brake
VORK
RockShox SID Brain 29, Solo Air, 51mm offset, 15x110mm thru-axle (S: 90mm of travel, M/L/XL: 100mm of travel)
VOORNAAF
Roval Alloy, disc, 15x110mm spacing, torque caps, 32h
ACHTERNAAF
DT Swiss 350, Star Ratchet, 36t engagement, SRAM XD driver body, 12mm thru-axle, 148mm spacing, 28h
SPAKEN
DT Swiss Revolution
VELGEN
Roval Control SL, hookless carbon, 25mm internal width, tubeless-ready, hand-built
BINNENBAND
29x1.75/2.4", 60mm Presta valve
VOORBAND
Fast Trak, GRIPTON compound, 2Bliss Ready, 29 x 2.3",
ACHTERBAND
Fast Trak, GRIPTON compound, 2Bliss Ready, 29 x 2.1"
CRANKSTEL
Truvativ Stylo, carbon, Boost™ 148, 175/170mm, 30mm spindle
TANDWIELEN
SRAM Eagle™, alloy, 32T
TRAPAS
SRAM PF30
SCHAKELHENDELS
SRAM X01 Eagle, trigger, 12-speed
ACHTERDERAILLEUR
SRAM X01 Eagle, 12-speed
CASSETTE
SRAM X01 Eagle, 12-speed, 10-50t
KETTING
SRAM X01 Eagle, 12-speed w/ PowerLock
VOORREM
SRAM Level TLM, hydraulic disc, organic pads, 160/180mm rotor
ACHTERREM
SRAM Level TLM, hydraulic disc, organic pads, 160 rotor
STUUR
Specialized Mini-Rise, 7050 alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 10mm rise, 720mm width, 31.8mm clamp
HANDVATTEN
Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness
STUURPEN
Specialized XC, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
ZADEL
Body Geometry Phenom Expert, Adaptive Edge design, hollow titanium rails, carbon fiber base, 143mm
ZADELPEN
Specialized, alloy, single bolt, 21mm offset, 27.2mm
ZADELPENKLEM
Specialized Alloy 30.0mm
PEDALEN
Specialized Dirt
FACT 11m, XC Geometry, internal split-housing cable routing, PF30 BB, 12x148mm rear end, triangulated post-mount 160mm brake
VORK
RockShox SID Brain 29, Solo Air, 51mm offset, 15x110mm thru-axle (S: 90mm of travel, M/L/XL: 100mm of travel)
VOORNAAF
Roval Alloy, disc, 15x110mm spacing, torque caps, 32h
ACHTERNAAF
DT Swiss 350, Star Ratchet, 36t engagement, SRAM XD driver body, 12mm thru-axle, 148mm spacing, 28h
SPAKEN
DT Swiss Revolution
VELGEN
Roval Control SL, hookless carbon, 25mm internal width, tubeless-ready, hand-built
BINNENBAND
29x1.75/2.4", 60mm Presta valve
VOORBAND
Fast Trak, GRIPTON compound, 2Bliss Ready, 29 x 2.3",
ACHTERBAND
Fast Trak, GRIPTON compound, 2Bliss Ready, 29 x 2.1"
CRANKSTEL
Truvativ Stylo, carbon, Boost™ 148, 175/170mm, 30mm spindle
TANDWIELEN
SRAM Eagle™, alloy, 32T
TRAPAS
SRAM PF30
SCHAKELHENDELS
SRAM X01 Eagle, trigger, 12-speed
ACHTERDERAILLEUR
SRAM X01 Eagle, 12-speed
CASSETTE
SRAM X01 Eagle, 12-speed, 10-50t
KETTING
SRAM X01 Eagle, 12-speed w/ PowerLock
VOORREM
SRAM Level TLM, hydraulic disc, organic pads, 160/180mm rotor
ACHTERREM
SRAM Level TLM, hydraulic disc, organic pads, 160 rotor
STUUR
Specialized Mini-Rise, 7050 alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 10mm rise, 720mm width, 31.8mm clamp
HANDVATTEN
Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness
STUURPEN
Specialized XC, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
ZADEL
Body Geometry Phenom Expert, Adaptive Edge design, hollow titanium rails, carbon fiber base, 143mm
ZADELPEN
Specialized, alloy, single bolt, 21mm offset, 27.2mm
ZADELPENKLEM
Specialized Alloy 30.0mm
PEDALEN
Specialized Dirt
Over deze fiets:
Lichter, sneller en betere rijeigenschappen - de Epic Hardtail Pro zet de wereld van XC hardtails op zijn kop.
Met een gewicht van 1175 gram is dit een van de lichtste frames die we ooit hebben gemaakt. Om dit lage gewicht te bereiken, hebben we gebruikt gemaakt van onze ongeëvenaarde FACT 11m carbon vezels.
Daarnaast hebben we elementen van het Rider-First Engineered™ concept op het nieuwe frame toegepast; net als bij enkele van onze racefietsen wordt elke framemaat individueel ontworpen. Hierdoor kunnen we voor elke maat de perfecte balans tussen gewicht, stijfheid en rijeigenschappen bereiken. We hebben de geometrie gefinetuned om voor nog meer snelheid en stabiliteit te zorgen. Een minder steile balhoofdbuis, een langere bovenbuis en gecorrigeerde hoek van de zadelbuis zorgen voor een geometrie die nog meer vertrouwen geeft. Daarnaast hebben we de inbouwbreedte vergroot naar 12x148mm en hebben we het frame voorzien van interne split-housing kabelvoering.
Voor de afmontage hebben we gekozen voor een custom-getunede RockShox SID voorvork met Brain, SRAM X01 Eagle™ 12-speed aandrijving en razendsnelle Roval Control Carbon wielen.
Met een gewicht van 1175 gram is dit een van de lichtste frames die we ooit hebben gemaakt. Om dit lage gewicht te bereiken, hebben we gebruikt gemaakt van onze ongeëvenaarde FACT 11m carbon vezels.
Daarnaast hebben we elementen van het Rider-First Engineered™ concept op het nieuwe frame toegepast; net als bij enkele van onze racefietsen wordt elke framemaat individueel ontworpen. Hierdoor kunnen we voor elke maat de perfecte balans tussen gewicht, stijfheid en rijeigenschappen bereiken. We hebben de geometrie gefinetuned om voor nog meer snelheid en stabiliteit te zorgen. Een minder steile balhoofdbuis, een langere bovenbuis en gecorrigeerde hoek van de zadelbuis zorgen voor een geometrie die nog meer vertrouwen geeft. Daarnaast hebben we de inbouwbreedte vergroot naar 12x148mm en hebben we het frame voorzien van interne split-housing kabelvoering.
Voor de afmontage hebben we gekozen voor een custom-getunede RockShox SID voorvork met Brain, SRAM X01 Eagle™ 12-speed aandrijving en razendsnelle Roval Control Carbon wielen.
- Door een FACT 11m carbon frame te combinerenmet onze XC 29 geometrie, weet de Epic explosieve snelheid te combineren met messcherpe stuureigenschappen.
- Custom RockShox SID Brain 29 voorvork met 90/100 mm aan efficiënte veerweg. Voorzien van Brain technologie die het verschil herkent tussen input van de rijder en input van het terrein. Een Brain Fade reguleert de oliestroom wanneer de vering niet actief is.
- De SRAM 12-speed X01 Eagle groepset biedt een zeer ruim versnellingsbereik waar je zowel in de bergen als op het vlakke uitstekend mee uit te voeten kan. Bovendien is het met een 1x aandrijving bijna onmogelijk om je ketting eraf te laten lopen, en bespaar je flink wat gewicht ten opzichte van een 2x aandrijving.